Tribuna învățământului este revista națională a educației românești, fondată în 1949. Într-o nouă viziune editorială, schimbată în formă și fond, la peste șapte decenii de apariție neîntreruptă, Tribuna este o publicație modernă, quality, dedicată edificării și evoluției europene a învățământului românesc.
Tribuna Învățământului: mijloc de informație calificată, spațiu al exprimării, mediu de elită al ideilor și al dialogului, sprijin în carieră, partener în educație.
Domenii și arii de interes: educația în România, Uniunea Europeană și în lume, științele educației, pedagogie, didactică, psihologie, management, formare continuă, conversie profesională, consiliere, comunitate, administrație publică, societate, știință, tehnologie, cultură, spiritualitate, civilizație, sănătate, mediu, sport.
Cuprinsul numărului 28-29:
SENSURI
EDITORIAL Reforma, Educația și Viitorul .......................................................... 3
SISTEM
FOCUS Noua structură a anului școlar, reformă reală sau formă fără fond? ......... 6
Criza energetică și criza sanitară impun educație de fiecare zi pentru mediu ....... 12
COMUNITATE
ADMINISTRAȚIE Andrei Volosevici, primarul Municipiului Ploiești: „Școala și educația și-au găsit întotdeauna loc pe agenda mea electorală și se află pe cea de edil“ .................................................... 16
EVOLUȚII
PROGRAME&PROIECTE Erasmus+ – o oportunitate pentru învățământul profesional și tehnic............................ 20
VALORI
PERFORMANȚĂ Tânăr cercetător român, laureat al celui mai mare experiment de fizica particulelor din lume........ 26
DIALOG
ELITE Interviu cu Gabriela Adameșteanu: „Educația creează România de mâine“ .................................... 30
DOSAR
SCHIMBĂRI ÎN EDUCAȚIE O nouă etapă în evoluția reformei .................................... 46
Noua structură a anului școlar – forma poate dicta fondul ...................... 48
Testul formei cu fond ................................. 54
Schimbări fără bulversarea sistemului .. 56
Legitimitatea sintezei nou-vechi ........... 58
Schimbările din sistemul de învățământ – on/off ............................. 60
Perspective asupra reorganizării anului școlar ................................................. 62
Fragmentarism, hibridizare, decanonizare, carnavalism ...................... 64
Moment prielnic pentru a lua o atitudine flexibilă față de nou .................................. 68
Înainte de a experimenta, să reflectăm asupra organizărilor sub genericul „reformă“......................... 70
Spre o nouă paradigmă în educație? ..... 74
Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți: „Dacă vrem un mod de evaluare modern, trebuie să facem o schimbare reală“ ..... 78
REPERE
RADIOGRAFII Profesori și reforme ......... 82
Dileme în educație ..................................... 86
AGORA Mai avem dreptul la căutarea fericirii? .......................................................... 88
Profilul unui luptător de ieri din cultura română ........................................................... 92
Educația și formarea pentru tranziția ecologică ....................................................... 96
Educație, știință și credință .................... 102
DOCUMENTAR
ETICĂ&INTEGRITATE Sistemul de învățământ reflectă structura morală a spațiului social românesc ............ 106
Vertical și departe .................................... 108
Elevii, pandemia și școala ........................ 110
ȘCOALA AZI Bullying-ul, agresivitatea, depresia și alte efecte ale pandemiei asupra minorilor................ 112
EDUCAȚIE
LINGVISTICĂ La ce folosește latina azi? ...................................................... 116
ISTORIE Din modernizarea orașului București ....................................................... 120