• Lecturiada 4
Vezi statistica

Lecturiada 4

Preţ: 25 lei
Disponibilitate: Indisponibilă
Votează cartea:
Proiectul „Cercuri de lectură” a fost iniţiat în 2004 de un grup de 20 de profesori de română, în contextul unei acute crize a lecturii în şcoală, cu scopul de a oferi o alternativă la lectura didactică, eşuată într-un păgubos model poststructuralist.
  • Publicată în ianuarie 2012
  • paperback, 366 p
  • Înalţime: 23 cm, lăţime: 16,5 cm, grosime 2 cm, greutate 460 g
  • Domenii: Teorie literară
  • Colecţie: Periodice

Proiectul „Cercuri de lectură” a fost iniţiat în 2004 de un grup de 20 de profesori de română, în contextul unei acute crize a lecturii în şcoală, cu scopul de a oferi o alternativă la lectura didactică, eşuată într-un păgubos model poststructuralist. Pornind de la studii recente de teoria lecturii şi de la experienţa unor ţări cu tradiţie în didactica lecturii, în linii mari, proiectul îşi propunea ca obiective: a. stimularea interesului pentru lectura (în special a cărţii de literatură) prin apropierea empatică de literatură cu valorificarea imaginaţiei şi a laturii emoţionale a cititorilor, în cadrul comunităţilor/cercurilor de elevi; b. abordarea literaturii ca „iluminare” a experienţei în sensul înţelegerii acţiunilor umane ca tipar pentru înţelegerea propriei vieţi; c raportarea critică la valorile prezente în cărţile citite.
Stabilite obiectivele comune, fiecare dintre cei 20 de profesori şi-a construit pro- priul proiect, adaptându-l la grupul de vârstă, aşteptările şi comportamentul faţă de lectură ale propriilor elevi. Proiectele au fost aplicate în anul şcolar 2004 – 2005.
Odată cu evaluarea pilotării a apărut ideea completării activităţii practice cu obiective specifice ce ţin de cercetarea – acţiune


Vă recomandăm şi