Pachetul conține 3 cărți care nu trebuie să lipsească din biblioteca unui pasionat de artă:
Istoria artei
În lumea întreagă, cititorii de toate vârstele şi de toate tipurile au văzut în prof. Gombrich un adevărat maestru care îmbină cunoaşterea şi înţelepciunea cu talentul unic de a-şi exprima deschis dragostea profundă pentru operele de artă pe care le descrie.
Istoria artei îşi datorează popularitatea caracterului direct şi simplu al scrierii, precum şi priceperii autorului de a expune o naraţiune clară. Scopul său este acela de „a aduce o oarecare ordine, o anumită claritate în mulţimea de nume proprii, date şi stiluri care complică puţin lucrările mai specializate". Datorită cunoştinţelor despre psihologia artelor vizuale, Gombrich ne face să vedem istoria artei ca pe o „înlănţuire neîntreruptă de tradiţii încă vii, care leagă arta epocii noastre de aceea din vremea piramidelor."
„Aproape la fel de cunoscută ca Mona Lisa, Istoria artei a lui Sir Ernst Gombrich îmbină utilul cu plăcutul.” Pierre Rosenberg, director al Muzeului Luvru, Paris (1995)
Spiritualul în artă
Orice operă de artă este copilul vremii sale, adesea și izvorul felului nostru de a simți.
„Universul lui Kandinsky este unul sensibil, conceput pentru bucuria văzului [...]. Abstractizarea este opera sensibilității, nu a inteligenței. E rezultatul elanului, nu al calculului. [...] Kandinsky nu caută o simplificare a formei, ci fuge de definiția care ucide." Marcel Brion
„Kandinsky nu a rămas niciodată prizonierul unei singure discipline, ci a vrut să extindă domeniul artei astfel încât să cuprindă toate categoriile cunoașterii, sintetizând pictura și muzica, știința și filozofia, pentru a găsi o rezultantă universală." Jacques Lassaigne
Viața estetică. Staze si flux
„Viaţa estetică ne arată ce au în comun o călătorie cu autocarul prin praful provinciei toscane, peisajul păduratic din valea Hudsonului, dandysmul proiectat asupra oraşului modern şi muzicile misterioase ale unei Indii percepute în gamă minoră, «turistică sau, aduse împreună, cascada lui Coleridges şi galantarul cu fructe (täiate pe cuburi de gheaţă) al unei băcănii newyorkeze. Și, în toate acestea, perspectivele literare discrete, ca niște «signaturis criptate, ale unor autori esențiali pentru Laurent Jenny (Sartre, Proust, Michaux, Breton sau Stendhal), fiindcă literatura nu e niciodată departe de contururile realului." IOANA BOT