Sentimentele chic

de Alexandra Gaujan acum 2 ani

Nu pricepea: un vis era doar un coșmar cu buzele rujate.”

 

Fără să evite ocaziile de a oferi câte un punct de pornire pentru o discuție despre segregarea rasială din America secolului al XX-lea, Toni Morrison urmărește alte direcții în cel de-al optulea roman al său, Iubire. Prin hățișul primelor capitole (Portretul, Prietenul, Străinul, Binefăcătorul), sensul titlului rămâne incert. În jurul marelui personaj absent, Bill Cosey, resentimentele celor care i-au vânat afecțiunea le blochează pe supraviețuitoare în poziții de șah-mat.

 

Îmbătrânite, cinice, personajele feminine din roman sunt convinse că vor rămâne în memoria localnicilor drept cineva care a contat cândva pentru cineva important, nimic mai mult. Doar gradul în care a contat fiecare se poate ajusta în memoria colectivă, iar la asta se lucrează neîncetat.

 

Citește în continuare aici.

Vă recomandăm şi