Robert Schnakenberg – Viata secreta a marilor scriitori

06 iulie 2017

Pornind de la William Shakespeare şi ajungând până la Thomas Pynchon, Viaţa secretă a marilor scriitori ne prezintă o serie de portrete scandaloase şi necenzurate ale scriitorilor celebri, încercând să abordeze toate întrebările dificile pe care profesorii de liceu se tem să le pună: Care-i treaba cu Lewis Carroll şi fetiţele? E adevărat că J. D. Salinger își bea propria urină? Cu câte femei ‒ şi bărbaţi – s-a culcat, de fapt, Lord Byron? Şi cum se face că lui Mark Twain nu-i plăceau copiii? Text preluat de pe editura-art.ro.

Editia romaneasca a acestei carti mi-a atras atentia in primul rand prin culori. Cartea are o imagine vesela, parca e pusa pe sotii tot timpul. Aspectul vizual al acestei carti o evidentiaza cu usurinta, indiferent de felul cartilor de langa ea. De multa vreme nu am mai vazut pe piata o carte brosata atat de placuta ochiului. Coperta e identica cu cea a editiei originale, si este o mare ispita pentru cel care o vede prima oara pe raft. Paginile sunt dintr-o hartie de calitate buna, iar textul si imaginile sunt aproape in intregime color. Modul in care editura a ales sa tipareasca aceasta carte este foarte inspirat. Posibil ca acesta sa fie formatul obligatoriu cerut de autor, poate nu este prima alegere a editurii, dar nu conteaza. Sper ca editura sa ne aduca in Romania, in acelasi format, cartea Secret Lives of Great Filmmakers: What Your Teachers Never Told You about the World’s Greatest Directors. Singura bila neagra pe care o dau acestei carti e faptul ca nu are si o editie cartonata. E o carte distractiva ce poate fi oferita cu usurinta drept cadou. O editie cartonata ar fi aratat mult mai bine pe raft sau sub pomul de Craciun.

Citește în continuare pe www.descoperă.org.