Recenzie „Viața secretă a marilor scriitori”

04 mai 2017

Fleașcă de curioasă ce eram, și dornică mereu de puțină bârfă din lumea literară, am comandat cartea asta aproape imediat ce a apărut, convinsă că-mi va plăcea! Și fix așa a și fost! Recunosc că ilustrațiile au jucat un rol extrem de important în decizia mea de a-i acorda punctajul maxim pe Goodreads, și anume 5 stele! Au fost amuzante, au fost bine desenate, și mai ales au fost pe potriva textului cu tentă umoristică scris de Schnakenberg. Acum, ca să fiu complet sinceră, nu știu exact cum să vă prezint acest volum fiindcă n-am mai avut niciodată ocazia să citesc o astfel de carte și apoi să-i fac o recenzie. E o noutate pentru mine, așa că bear with me, please!

Voi începe, totuși, prin a spune că, în esență, m-am distrat copios citind-o, iar la sfârșitul ei am simțit că am devenit ceva mai „informată” cu privire la lumea complexă și complicată a celor mai mari scriitori ai lumii. Deși nu avem parte decât de americani, britanici, irlandezi, scoțieni și francezi (poate am mai sărit o națiune, dar nu cred), nu am simțit că Schnakenberg ar fi făcut vreun fel de discriminare. El pur și simplu a pus în acest volum toate bucățelele de informație mai juicy de care a reușit să facă rost, iar dacă autorul nu ar fi fost unul „mare”, nici informațiile nu ar fi fost cunoscute. S-ar fi pierdut în negura timpului. În plus, nu mi s-a părut ciudat că s-a limitat doar la lumea anglofonă și la cea francofonă, întrucât scriitorii de această apartenență sunt printre cei mai cunoscuți din lume, dacă nu chiar cei mai cunoscuți. Începând cu Shakespeare, desigur.

Citește continuarea recenziei pe literaryjungle.wordpress.com.