Recenzie Cenușa Angelei scrisa de "Bianca M. Calin"

12 februarie 2017

Când am început lectura romanului ”Cenușa Angelei”, m-am întrebat de ce am ales să îl citesc. Îmi plac autobiografiile, dar evit cărțile scrise de irlandezi, pentru că mi se pare că au un stil care nu mi se potrivește. Acum, mă bucur mult că am ales să citesc cartea, pentru că mi-a plăcut la nebunie.

”Cenușa Angelei” este o autobiografie care te răscolește. Frank McCourt vorbește despre copilăria lui în Irlanda, împovărată de sărăcie, foamete și neajunsuri. Încă de la primele rânduri, autorul spune că anii lui de copilărie au fost nefericiți și că nu știe cum a supraviețuit, mărturie care te pregăște pentru toate evenimentele emoționante și ușor tulburătoare din roman. Probabil că dacă toate lucrurile pe care le-am citit în această carte nu ar fi fost reale, nu aș fi rămas atât de impresionată de ele. Însă ideea că cineva poate trăi într-o astfel de sărăcie și mizerie a fost un adevărat șoc pentru mine.

Povestea lui McCourt impresionează nu doar prin acțiune, ci și prin stilul în care aceasta este spusă. Autorul nu se sfiește și nu ascunde nimic. El îți spune simplu că aceasta a fost viața lui și nu îi este rușine de ea. Nu ascunde nimic, nu pune nici o barieră și povestește totul cu o sinceritate aproape șocantă. Este imposibil să citești mărturia lui și să nu experimentezi o mulțime de emoții, de la tristeșe, șoc, furie, compasiune și, până la urmă, ușurare. Povestea te marchează și te face să realizezi ce înseamnă cu adevărat să ai parte de o viață grea și care sunt, până la urmă, lucrurile importante în viață.

Citește în continuare pe Serialreaders.com.