Povestea Slujitoarei de Margaret Atwood-Editura Art

01 aprilie 2016

Născută în 18 noiembrie 1939, în Canada, Margaret Atwood este o renumită scriitoare care abordează nu doar poezie, eseu și roman, ci se implică în literatură și în calitate de critic.  De-a lungul carierei sale, câștigă numeroase premii literare și este fondatoarea unei organizații non-profit, „Writers Trust of Canada”. Opera sa este tradusă în peste 40 de limbi și asta cred că spune totul despre impactul unei opere literare.

Ca genuri, publică atât romane istorice, dar și de ficțiune, însă în cele ce urmează o să vă scriu despre un roman distopic, „Povestea Slujitoarei”, publicat pentru prima data în 1985. În anul în care a văzut lumina tiparului, romanul a câștigat primul său premiu – „Governor General Awards”, iar doi ani mai târziu, în 1987, sosea o altă recunoaștere, un premiu „Arthur C. Clarke Award”.

Să vorbim acum despre carte… iar pentru asta, o să vă spun mai întâi că pentru mine, fiecare carte e o ușă care-mi permite să pătrund într-o lume, în viața și în gândurile cuiva. „Povestea Slujitoarei” nu e doar o poveste… e o realitate care te absoarbe, te ține prizonier și te eliberează abia atunci când ai ajuns la finalul cărții. Te face să simți gustul durerii și al neputinței, al deznădejdii, dar mai presus de toate… citind rând după rând, devii recunoscător că normalitatea lumii în care trăiești este confortabilă și se asortează caracterului tău și al celor din jurul tău.

Suntem undeva în anii ‘80, iar președintele Statelor Unite este ucis de fundamentaliști. Îmi și imaginez America anilor ‘80, cu evoluția tehnologică în plină ascensiune… și dintr-o dată, tot ceea ce era stare de normalitate până atunci, devine, prin noile legi și reguli, interzis. Se instalează, deși mai bine zis e „se impune” o nouă stare, pe care cei de la conducere o numesc „normalitate”.