Cartea unei minti rafinate si inzestrate cu o luciditate incisiva

14 septembrie 2010

Iubire este un roman debarasat de clisee si imbogatit cu nuantele amestecate de o minte rafinata si inzestrata cu o luciditate incisiva. Toni Morrison, prima scriitoare afro-americana distinsa cu Premiul Nobel pentru literatura, descompune cel mai cantat sentiment in multiplele-i manifestari: erotismul, fidelitatea prieteniei, devotamentul, in a caror umbra zac ura, lasitatea, rusinea, instinctele si rabdarea perfida.

Actiunea romanului se intinde pe doua planuri: viata milionarului Bill Cosey si lupta femeilor din viata lui pentru o avere aproape irosita. Provenit dintr-o familia cu origini africane, Bill Cosey invinge piedicile unei societati americane incarcate de rasism si devine cel mai bogat om din Silk, un oras aflat la malul marii. Isi deschide un hotel devenit popular in randul cantaretilor si iubitorilor de jazz. In timp ce prosperitatea hotelului atrage clasa de mijloc a comunitatii afro-americane, viata lui Bill Cosey se parbuseste rapid sub presiunea exercitata de femeile din jurul sau, carora teama de saracie si de abuzurile autoritatilor rasiste le ascute lacomia.

Fiecare capitol este scris din perspectiva unei femei care i-a marcat existenta milionarului boem. Astfel, cititorul le va cunoaste treptat pe recunoscatoarea I, pe instabila si ranchiunoasa May, pe inveninata Heed si pe razvratita Christine. Amintirile si dramele acestora oglindesc imaginea lui Bill Cosey. Portretul milionarului mai este conturat si de amintirile unor angajati fideli: Vida si sotul acesteia, pe care Bill Cosey ii salveaza de la o viata mizera, dar si de inchipuirile noii angajate, Juniora.

Cititi recenzia in intregime pe Townportal.ro.