Recenzie Cișmigiu Et Comp. de Grigore Băjenaru

14 decembrie 2014

Anii de școală vrem nu vrem lasă în majoritatea celor care am avut parte de ei, urme destul de adânci reprezentate de memorii, uneori chiar întregi foiletoane pe care le purtăm cu noi până când ori ne lasă memoria ori ni s-au terminat zilele pe Pământ. Cișmigiu&Comp. dezvoltă acest subiect al evocării anilor de școală, în poate una dintre cele mai frumoase perioade ale istoriei noastre ca popor, și anume perioada interbelică. Este o carte de memorii scrisă simplu, cu umor și foarte puține intervenții ale autorului în dezvoltarea conținutului. Grigore Băjenaru împărtășește cu noi cititorii amintirile lui cele mai dragi legate de liceul la care a învățat: "Gheorghe Lazăr" un liceu cu tradiție în învățământul capitalei. Acest liceu a fost pentru autor și colegii lui locul desfășurării unor momente comice, pline de satisfacții, a unor clipe de solidaritate dar și a unor întâmplări cu rol decisiv în alegerea sau definirea viitoarei lor profesii.

Cișmigiu & Comp. este cu siguranță un titlu mai mult decât potrivit pentru romanul lui Grigore Băjenaru, pentru că îmbină perfect cele două elemente devenite adevărate simboluri în viața autorului, parcul Cișmigiu care se afla foarte aproape de liceu și care era oaza de scăpare și locul multor momente memorabile foarte strâns legate de grupul de prieteni și colegii lui de clasă cu care făcea posibile momentele memorabile. Ieșirile cu tot grupul la servit iaurt rece ca gheața și covrigi proaspeți la Buturuga, excursia la Curtea de Argeș, participarea la concursuri literare și competiții sportive sunt momente cheie evocate într-o manieră comică plină de tandrețe și nostalgie față de vremuri ce nu se vor mai întoarce niciodată, dar care au fost atât de binecuvântați că le-au putut trăi împreună.