La belle Roumaine

La belle Roumaine

Dumitru Ţepeneag

Preţ: 10 lei
Disponibilitate: Disponibilă
Cine este "la belle Roumaine"? La Paris, se numeşte Ana, este blondă, are o haină de blană argintie, este amanta rusului Iegor - căruia îi povesteşte copilăria ei din România, alături de părinţii persecutaţi de regimul comunist -, o visează Jean-Jacques, patronul cafenelei, şi pozează îmbrăcată într-o "belle blouse roumaine" pentru pictorul Edouard.

Cine este "la belle Roumaine"? La Paris, se numeşte Ana, este blondă, are o haină de blană argintie, este amanta rusului Iegor - căruia îi povesteşte copilăria ei din România, alături de părinţii persecutaţi de regimul comunist -, o visează Jean-Jacques, patronul cafenelei, şi pozează îmbrăcată într-o "belle blouse roumaine" pentru pictorul Edouard. La Berlin, se numeşte Hannah, este brunetă şi este amanta a doi prieteni filosofi, Johannes şi Dieter, cărora le povesteşte destinul ei de evreică din România, al cărei tată a murit la Auschwitz. Femme fatale, româncă frumoasă, misterioasă, semănând cu actriţele de dinainte de război, atrage privirile bărbaţilor oriunde se duce: în cafenea, în metrou, în tren, la poliţie.

Eroina va muri în final? Dacă da, cine e criminalul? Răspunsul îl găsim, evident, în roman: "Şi ce-mi pasă mie cine a săvârşit crima! A săvârşit-o autorul! El e criminalul. Iată adevărul gol-goluţ."

Seria de autor Dumitru Ţepeneag este ilustrată cu lucrări ale pictorului Marin Gherasim. 

Află mai multe despre carte din revista Viaţa românească.

Citeşte recenzia volumului pe cristea-enache.ro.

DUMITRU ŢEPENEAG, OAMENI DIN EST
de Daniel Cristea Enache

Dintre scriitorii noştri plecaţi (fugiţi) înainte de 1989, din motive politice, şi reconciliaţi cu ţara după Revoluţie, Dumitru Ţepeneag este poate exemplul cel mai relevant. Nu şi reprezentativ, întrucât efortul său consistent de reinserţie în liter...

citește mai mult

Dumitru Ţepeneag între realism şi onirism
de Sonia Elvireanu

Dumitru Ţepeneag îşi structurează romanele din tetralogia exilului (Hotel Europa, Pont des arts, Au pays de Maramures, La belle roumaine) pe două axe, a realului şi a imaginarului de tip oniric. Îşi situează personajele în cronotopul istoric, România...

citește mai mult